A videojáték-ipar eszeveszetten fejlődik. Egyre valósághűbb grafikával, leutánzott arc-mimikával, mozgási animációval és intelligenciával jelennek meg játékok, nem beszélve arról, hogy díjnyertes történetszálakat írnak némelyik játék mögé. Akár a játékban is benne lehetünk a VR virtuális valóság segítségével és kezünk, ujjaink mozgását, nyomásának erősségét is képesek vagyunk átvinni a játék világába.
Akik végig követik ezt az őrületes fejlődést a videojátékok világában, az tudja, hogy ettől függetlenül vannak olyan klasszikus játékok, amik meghatároznak egy-egy időszakot az életünkben. Ezekkel még mindig élvezet játszani, vagy azért, mert bár akár 5-7-10 éves játékokról is beszélhetünk, grafikailag még mindig helytállnak, vagy mert az életünk egy bizonyos időszakát jelképezik.
Ebben a cikkünkben most összeválogattunk néhány olyan klasszikus játékot, amiket még mindig nyugodt szívvel töltünk be a gépünkön, mert tudjuk, hogy imádunk játszani vele és egy perc játékmenet sem lesz csalódás vagy idővesztegetés.
Team Fortress 2
Egy multiplayer játék, amibe akár több száz órát is öltünk régen. Hatalmas előnye, hogy ingyenes és élvezhető is egyszerre. Bár nincs már meg az a hatalmas tábor, amit az idők során kiépített magának a TF2, de a kemény mag még mindig hatalmas örömét leli a játékban és meglepetésünkre, de a játékon belüli vásárlások még mindig pénzt hoznak a Valve háza tájára.
A játék két csapat körül forog, mindkettőben 9 játszható karakter van, akik különböző játékmódokon harcolnak, játékmódoknak megfelelő pályákon.
Half Life 2
A Valve-ot senkinek sem kell bemutatni. 1998-ban levették a lábáról az egész játékostársadalmat, a toplistákon azóta is újra és újra felbukkanó Half-Life-fal, és ezt a folytatással, a Half Life 2-vel is képesek voltak megismételni.
A megjelenéskor odáig voltunk meg vissza, hogy milyen fizikával és grafikával rendelkezik a HL2. Ami a poén az egészben, hogy ez 2004-óta még mindig élvezetes.
Need for Speed Carbon
13 éve megjelent az NFS Carbon demo változata, ami akkor a maga 666 MB-jával gigászinak számított. Aztán a demo után az őrületes drift szellemben égő felhasználók mindegyike megvásárolta a Carbont. Azt hozzá kell tenni, hogy a drift-láz köszönhető volt az éppen abban az évben debütáló Halálos iramban - Tokiói hajsza című filmnek, amit az autó és tuning őrültek tágra nyílt pupillákkal bámultak. Persze nem kellett sok, mindenki át szerette volna élni ezt az érzést, erre pedig tökéletes volt a Carbon, ami a filmnek a virtuális valóságba átépített mása.
Igaz örültünk, ha épphogy vitte a gépünk a szemedgyönyörködtető grafikát, de azt jól tudjuk, hogy ha tövig nyomtuk a kontrollert vagy a billentyűzetet, az autó gyorsabb volt!
Portal 1-2
Ugyancsak a Valve keze munkája, melyben az EA Games is besegített, így a 2007-2008-as év egyik legjobb játéka született meg. A belső nézetes logikai platform játékban egy Chell nevű lányt irányíthatunk, akit a mesterséges intelligencia újabb és újabb kihívások elé állít egy brutalista világban.
Az ízig-vérig gamerek jól ismerik a kék és a narancs portál átjárókat. A kék kapu volt a bemenet, a narancs kapu a kimenet. A lényeg pedig az volt, hogy átjárót nyithattál bármilyen síkfelületen, hogy aztán egy kis logikával meg tudd oldani a feladatokat. Végetnemérős játék volt a sok küldetés miatt is, de azért is mert imádtunk vele játszani és annyira lekötötte a figyelmünket, hogy nem tudtunk elszakadni a monitor elől.
Metal Gear Solid V
Ugrunk picit az időben. 2015-ben járunk, amikor a Japán játékfejlesztő géniusz, Hideo Kojima új videójátéka, a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain megjelenik, ami egyben a legendás sorozat utolsó része is. Az év legjobban várt játékának kikiáltott Metal Gear Solid V elkápráztatott minket a lenyűgöző grafikájával, a hatalmas és a rendkívül részletes open world világával. Természetesen a show-t itt is a legendás főszereplő, Snake vitte.
Crysis
A játék, amivel mindenki szeretett volna játszani. A CryEngine motoron futó játék grafikája könnyet csalt az ember szemébe és kellett is hozzá gép, ami futtatja. Bár igaz, tökéletesen soha senkinek nem futott a játék, olyan gépigénye volt.
Ez volt az a game, amiben imádtunk robbantgatni, mert egyszerűen gyönyörű volt a látvány, lehetőségünk volt gyakorlatilag mindent tárgyat a kezünkbe venni és alaposan megvizsgálni, de olykor egy-egy enemy is a kezünk közé került, majd a nyakát átkarolva kilőhettük a messzeségbe, a ruhánk adta energiával.
Az EA alaposan kitett magáért, a lenyűgöző grafika mellett a fizika is remek volt, sőt innovatív. A fegyvereinket fejleszteni tudtuk kiegészítőkkel. Egyszóval maga volt a játékok Mona Lisája.
Bioshock
Bátran merem állítani, hogy még mindig az egyik legjobb játék a piacon ebben a steampunk retro stílusban. Remekül kerültek vegyítésre FPS és lopakodós elemek, illetve a lootbox rendszer is nagyon jól meg volt tervezve.
A grafika inkább volt képregény jellegű, mintsem realisztikus, de éppen ez volt benne az elragadó. A történet pedig magáért beszél. Nem szeretnénk spoilerezni, ha még nem játszottál vele, de annyit elárulunk, hogy kellően meg van fűszerezve jumpscare-ekkel a játék, tudja, mikor kell megijeszteni az embert.
Far Cry 2
Az Ubisoft egy teljesen új grafikus motort fejlesztett ki a Far Cry 2 részére, ami a Dunia nevet kapta. Az új grafikus motor kihasználta, sőt igényelte is a kétmagos processzorokat, valamint támogatta a DirectX 9 és DirectX 10 verziót is. Mindez meg is látszott a látványvilágon. Odáig voltunk a lángokért és a hatalmas parlagtűzért, a lombok között szűrődő fényekért, a növekvő növényzetért, na meg a a valós idejű kosz effektekért.
Történetben nem volt túl komplex a játék, zsoldosként téged küldtek el Afrikába, hogy likvidálj egy "Sakál" nevű rejtélyes karaktert, aki felelős volt háborúkért. Így aztán hatalmas fegyverharcokat lehetett elkövetni a sivatagban és a trópusi erdőkben. A maga egyszerűsége természetesen nem tudott senkit eltántorítani, mert ez akkor is egy Far Cry volt.
GTA San Andreas
Szóval a GTA San Andreas kétségkívül a világ leghíresebb videójátéka. Ki ne emlékezne arra a legendás mondatra, hogy "Grove Street, home..."
CJ kalandjain már meglátszódik az idő vasfoga, de a 2004 októberi játék még mindig az egyik legjobb a maga zsánerében. A nyílt világú akciójátékok már a GTA első részeivel kiépítették a rajongóbázisukat, de a legnagyobb áttörést kétségkívül a GTA: SA jelentette. Los Santos, San Fierrot és Las Venturast élmény felfedezni akár egy biciklivel, akár a megfelelő cheat kód bepötyögése után kapott tankkal. A játékrepülős pálya, az "Ah sh*t, here we go again", a "hesoyam" mindegyike beleírta magát a történelemkönyvekbe. A GTA: SA nem volt tökéletes játék, bár közel volt ahhoz.