Van egy Plague Inc. névre keresztelt videójáték okostelefonokra, amely rendkívüli népszerűségnek örvend a Koronavírus /Covid-19/ kitörése óta. Ez egy pandémiás szimulátor, vagyis arról szól, hogy különböző tényezőkkel létre tudod hozni saját vírusaidat, vagy akár a koronavírust is duplikálhatod, majd egy világtérképen ellenőrizni tudod, hogy az általad létrehozott fertőző betegség hogyan terjed szét a világ különböző országaiban, mennyire immunisak rá az emberek, vagy mennyire nem azok.
A koronavírus-kitörésekkel kapcsolatos feszültségkeltés miatt a kínai kormány a napokban úgy döntött, hogy elérhetetlenné teszi a játékot a nyilvánosság számára. Az Ndemic Creation, a játék gyártója üzenetet is küldött az érintett felhasználóknak.
Ez a játék már létezett és letölthető volt, még mielőtt a koronavírus elterjedt volna, vagy még mielőtt tudtunk volna erről a vírusról. Értesítést kaptunk a Kínai Kibertéri Igazgatóságtól, hogy a játékunk tartalmaz olyan bizonyos tartalmakat, amelyek Kína területén illegálisak, ezért úgy döntöttek elérhetetlenné teszik a továbbiakban a játékot a kínai felhasználóknak.
A Plague Inc. alkotója szerint még mindig teljesen tisztázatlan az eset és bár a játékban felhasznált anyagok érzékenyek voltak abban az időben, amikor mindenki fél a koronavírustól, nem volt semmilyen jellegű közvetlen támadás vagy illegális információszerzés vagy módszertan a játékban.
A játék egy olyan forgatókönyvvel kezdődik, amikor a játékosnak lehetősége van egy meghatározott deformáló történetet létrehozni. A játék elején van egy oktatóprogram, amelyben a betegség mindig Kínában kezdődik, talán ezért is okozott sok feszültséget. Az Ndemic szerint a forgatókönyv kidolgozásáért a Full Fact volt felelős, amely egy brit székhelyű, független tényellenőrző szervezet, valamint az amerikai PolitiFact csoport, amely megadta a szükséges adatokat a vírus eredetének megválasztására.
A Plague Inc. nyilatkozatot tett, amelyben elismerte az ügy érzékenységét és megérti a kínai kormány azon döntését, hogy a koronavírus miatt leállítják a játékot országukban. Viszont emlékeztetik az embereket arról az oktatási értékről, amelyet a játékukkal kívánnak megmutatni az embereknek, hogy jobban megismerjék az egyes vírusokat.