A Twitch, a Mixer és a YouTube, az alkotói háború kellős közepén millió dolláros ajánlatokat téve a világ legjobb gamer streamereinek próbálják megtartani vezető pozíciójukat. A YouTube most egy új szegmens meghódításával próbálkozik, nevezetesen az esportal.
A YouTube múlt pénteken jelentette be, hogy három vezető e-sport liga is kizárólag az ő platformjukon fogja streamelni mérkőzéseit, ezek a Call of Duty, az Overwatch és a Hearthstone. Mindhárom liga egy játékgyártóhoz, az Activision Blizzardhoz tartozik, és eddig minden mérkőzéseiket a Twitchen közvetítették. Sem a YouTube videójátékok közvetítéséért felelős vezető, Ryan Wyatt, sem az Activision Blizzard nem kommentelte az üzlet részleteit, de Wyatt beszélt egy interjúban erről 2019-ben.
Nem kis bajnokságokról van szó. Az Overwatch Leauge átlagosan 313.000 nézővel büszkélkedhet percenként, ami 18 %-os növekedést jelent a 2018. évi szezonhoz képest. Ebből a tömegből körülbelül 55.000 néző az Egyesült Államokban él. Eközben a Call of Duty Leauge szinte vadonat új, az elődje, a Call of Duty World szintén magas számokat produkált, ugyanis 2.7 millió órát nézték világszerte a streameket a The Esport Observer szerint. Szintén megjegyezte, hogy a Call of Duty World Leauge világbajnokságot átlagosan 66.000-en nézték egyidejűleg világszerte.
A számok lenyűgözőek és rendkívül jövedelmező lehetőséget jelent a videójáték-ipar a streamer platformoknak, amit a YouTube is felismert. Olyan ismert streamereknek tesznek ajánlatot, mint Jack "CouRage" Dunlop, Rachell "Valkyrae" Hofstetter, Elliott "Muselk" Watkins és Lannan "LazarBeam" Eacott. Ezek a streamerek nézők ezreit, tízezreit vonzzák a képernyő elé, amikor élő adást indítanak, a YouTube-ra feltöltött, élő videókból összeválogatott legjobb pillanatokkal pedig több milliós nézettségeket generálnak.
A YouTube most arra törekszik minden erejével, hogy meglovagolja a streamer platformok által generált hullámokat a videójátékok tengerén és hatalmas esport bajnokságokon keresztül vonzza be a nézők millióit, ahelyett, hogy egy maréknyi ismert videósra támaszkodna a hírnév reményében.
A professzionális bajnokságok felhasználásával növelni a nézettséget nem forradalmi koncepció: A YouTube most ugyanazt a stratégiát követi, amelyet a hagyományos műsorszolgáltatók évtizedek óta használnak a mainstream sportokhoz fűződő jogok elleni harcban. A különbség annyi, hogy a YouTube reménykedik abban, hogy az esport fokozatosan növekedni fog és folyamatosan egyre több nézőt fog bevonzani platformjukra.
A háborúban álló 3 platform, név szerint a Twitch, a Mixer és a YouTube mind számbéli növekedést mutat. A YouTube nézettsége például a 2018. negyedévétől, 293 millióról 2019 negyedik negyedévéig 334 millióra növekedett. 2010-re ez a szám hatalmas méreteket ölthet, akár 557 millió embert is jelenthet, bár ezek inkább alkalmi nézők, sem mint megszállott gamerek.
A szakadék még egyelőre mindig hatalmas a Twitch és a YouTube között. Egy alkalommal este a Leauge of Legends Championship sorozat 95.000 nézőt vonzott a képernyők elé YouTube-on, Twitchen ugyanez a műsor 150.000 nézőt mozgatott meg. Különbség tehát még mindig van, mind számokban, mind koncepciókban, de az egyértelmű, hogy a YouTube a Twitch mezejére tette a lábát, és zászlóját a földbe szúrva elindított egy e-háborút a dominancia erősítése érdekében.